Dag 23 Death Valley - Lee Vining, de eerste beer gespot!!!
26 juli 2015 - Lee Vining, California, Verenigde Staten
Vanmorgen in Death Vallley nog de artist drive gereden, gisteren was het iets re donker, nu kunnen we de prachtige kleuren van de bergen goed zien. Bij Devils golfcourse, zien we de zoutvlaktes, het lijkt wel of de grond is helemaal is omgeploegd, heel
Bijzonder. We rijden verder naar stovepipe Wells, daar zien we de zandduinen. Het is ondertussen al bijna 40 graden, we rijden naar het westen en hopen dat het daar koeler is. Bij Bishop komen we een Nederlandse bakker tegen, Erick's bakkerij, hier brood en wat lekkers bij de koffie gehaald, het was er giga druk. Het brood hebben we vanavond gegeten, heerlijk!! Later bij de thee de appelflappen en de Deense krakelingen, jammie!
Rondom 17.00 uur komen we bij het Lakeview lodge, dit hotel ligt direct bij de ingang van de Tiogapass. We rijden nog even naar Bodie, een spookstadje, we hebben pech, het gaat om 18.00 uur dicht, dus alleen een
Blik geworpen, we rijden terug naar ons hotel en gaan nog even langs Monolake, een prachtig blauw meer met zoutpilaren, WoW prachtig daar.
De mannen pakken de training weer op en ik zit nu even bij de receptie voor het verslag. Morgen gaan we kamperen bij curry village in yosemite, geen idee of er WiFi is, kan een paar dagen duren, we blijven 3 nachten. Tot de volgende keer.
Ik vul het verhaal toch nog verder aan, nu wordt het spannend als ik de receptie verlaat.....ik word namelijk gewaarschuwd voor een beer. Zo'n 15 meter verderop, precies op het pad dat naar de motel kamer leidt loopt een beer....Ik schrik en loop gauw met de trap omhoog naar de buren. Het lijkt alsof ik op veilige hoogte ben, alleen is er hoogteverschil en loop ik zo naar onze voordeur. Achter het raam kijk ik nog even, de beer is verder gewandeld.


Groetjes Jennie