Dag 7 Sedona naar de Grand Canyon

10 juli 2015 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Na een uitgebreid ontbijt bij de Days inn, vertrekken we richting Flagstaff. Ik heb de reis danwel uitgestippeld naar de GC, maar the kids zagen nog een krater op tv, dus deze pakken we ook gelijk mee.  Het is vandaag niet zo bloedheet, heerlijk! Na 1,5 uur rijden komen we aan. In de verte zien we de berg wat vroeger een vulkaan is geweest, rondom 1064/1065 was de uitbarsting, geen zorgen voor een nieuwe uitbarsting. 

Bij het visitors centre krijgen we de kaart met the views en wandelroutes, het wordt geen lange stop anders missen we teveel bij de GC. De wandelroute is slechts 1,6 mile de berg op, dat valt mee. Onderweg zien we prachtige zwarte vulkaanbrokken, de hele omgeving is zwart met grijs en af en typische lavabloemen( mmhh is dat het juiste woord?) igg struiken en bloemen die bij dit landschap horen. Na 1,6 mile zijn we terug bij de start en kijken we elkaar aan met een blik "waar is nou die sunsetkrater". Je ziet dus alleen de hoge berg, om de krater te zien moet je veel hoger gaan, dat kan hier niet, we rijden verder naar een 5 mile verder gelegen viewpoint, dat zal het wel zijn(denken we).

Verderop helaas wederom de berg, geen krater te zien. We kunnen nog 50 mile noordwaarts rijden voor het wuwatki nat. Monument, dat slaan we over, de rit duurt dan te lang. De tomtom en de neverlost worden ingesteld voor de GC, de kaart op schoot (want soms krijgen we een vreemde route voorgeschoteld) water bijgevuld en daar gaan we. De reis  er naar toe is prachtig, in de verte zien we al gigantische bergen en ruim 50 km voor de ingang gaan we voor 5 dollar naar de little colorda gorge, Dit is een voorloper, bij de afgrond blikken we 300 meter naar beneden en zien daar de coloradoriver. Koelbox uit de auto gepakt en gelijk hier de lunch gedaan, wat een uitzicht!!

We rijden verder en zien in de verte de rook van een bosbrandje, als we later bij het 1e viewpoint aankomen (dessertview)zien we de gevolgen, er hangt rook in de canyon. Bij grandview is het wat beter, morgen rijden we dezelfde weg terug, het fotomoment komt wel weer.

We zijn op tijd bij de Thunderlodge, ons hotel met uitzicht op de rim. Bij het inchecken vraagt de dame of we 1e of 2de verdieping willen? Ik antwoord " de room with the best view". We krijgen kamer 6225, daar aangekomen kijken we elkaar aan: " view??" mmh, dat zint mij niet, je betaalt niet de hoofdprijs voor een kamer zonder view. Ik ga weer terug en krijg nu kamer 6247 en die is goed, tussen de bomen door zien we toch echt de canyon, yes!!. Na een heerlijk diner bij de Bright Angel Lodge, vroeg het bed in want ik heb gelezen dat je de zon kunt zien opkomen. Na een rondvraag wil iedereen de zon zien, dus de wekker gaat op 5 uur, truste.

Foto’s

2 Reacties

  1. Yvonne Boom:
    13 juli 2015
    magnifique! en dan zijn het nog maar foto's... hoe mooi met het in het echie zijn...??
    allemaal heel overweldigend denk ik... zoveel indrukken in zo'n korte tijd...
  2. Erna:
    14 juli 2015
    Ja we zien heel veel, soms zoveel dat ik er 's nachts niet van slaap, schijnt normaal te zijn, volgens een Duits stel. Ik kan het je aanraden, meeste geweldige vakantie ooit.