Dag 2 in LA, Hollywood en Santa Monica

5 juli 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen door de yetlag al vroeg wakker, rondom 6 uur hadden we het wel gehad. Jack en Nick beginnen met een vroege training en daarna aan het continental breakfast. Niet elk hotel heeft breakfast, gelukkig deze wel (Travelodge Hollywood Vermont, iets wat ouder hotel, gunstig gelegen bij de metro), zelfs wat fruit kunnen scoren.De receptioniste  heeft ondertussen uitgelegd dat Hollywood makkelijk per metro te bereiken is en de halte is op de hoek (Vermont/Sunset). Deze metro is achteraf gezien ideaal, geen gedoe met files of auto parkeren, zelfs gebruikt voor Universal studios)

Bij het metrostation komen we er achter dat we eerst een tapcard moeten kopen en daarna kunnen we kiezen of we een dagretour willen of een enkeltje. alles komt uit de automaat en werkt op de creditcard. Na 10 min. Waren we allemaal voorzien van een dagkaart en konden we vertrekken naar sterren op De walk of fame. Daar aangekomen werden we al snel aangesproken of we een trip wilden maken, alleen de sterren zien was saai en dan hoorden we niks over de omgeving of de over de verhalen waren de echte sterren wonen. Na 10 min wandelen waren we overtuigd door Josefina van Primetime Hollywoodtours en met 14 dollar korting pp (25 dollar pp) gingen we met een busje op weg. Eerst de berg op naar het beroemde hollywoodsign op 3000 canyonroad, de chauffeur legde nog even uit bij welke rotsen we konden staan voor de beste foto's en dat is gelukt. Vervolgens over de mullhollanddrive, nu weten we waar Mell Gibson(zie foto), Katy Perry, Justin Timberlake, Bruno Marsh e.a. Wonen. Daarna naar Beverly Hills waar we  de prachtigste huizen tegen kwamen van Dr.Phill, oude woning van Marilyn Monroe, Elvis en Michael Jackson + de huidige woning van Arnold Swarzenegger en nog vele meer. Na een trip van bijna 3 uur terug naar het hotel en vervolgens met de bus nr 754 ( voor het hotel) naar Wilshireroad, overstappen naar de 720 en in ruim uur naar Santa Monicabeach gereden, waar de beroemde pier is. Daar lekker langs het strand geslenterd en met de zelfde bus weer terug(en dat allemaal op dezelfde dagkaart, ook voor de bus=metro rapid). We hadden totaal niet in de gaten dat de afstand best wel ver was, we waren dan ook bekaf om 20.00 uur weer terug. 'S avonds bij Denny's een warme hap en daarna snel het bed in, maandag gaan we naar Universal Studios! en Venice beach doen we wel op de terugreis.

Foto’s

2 Reacties

  1. Fred:
    7 juli 2015
    Dat was well een volle dag he? Op die manier zijn jullie in twee dagen over de jet-lag heen! Ik kan jullie aan raden om een kijkje te nemen op de hoek van Rodeo Drive en Wilshire Blvd. Het is niet ver van jullie hotel en parkeren is vrij makkelijk (parkeer meters). Al die lui die in die mooie huizen wonen besteden daar hun geld! Twee blokken naar het oosten op de hoek van Dayton en Beverly Dr is een leuk cafe (Il Fornaio geloof ik) met tafeltjes langs het trottoir en daar kan je de bekende movie stars voorbij zien lopen of ze zitten aan het tafeltje naast je! Het is daar niet duur voor een broodje en koffie. Enjoy!
  2. Ina:
    7 juli 2015
    Heerlijk, allemaal tips, te gek!! Onbewust zijn jullie onze guides geworden, haha. Wij volgen over 2 weken in jullie voetsporen ;) . Ga maar door en geniet van de reis. X