Dag 13 Moab Canyonlands en sunset Delicate Arch
16 juli 2015 - Moab, Utah, Verenigde Staten
Vanmorgen na een lekker ontbijtje( ja dat kan in dit hotel) op weg naar Deadhorsepoint en Canyonlands. De foto's zij al geplaatst, dus je kunt meekijken. De batterij is bijna leeg van de iPad en we moeten zo verder naar Torrey, ik kan het verhaal waarschijnlijk niet afmaken.
We beginnen met Deadhorsepoint, dit ligt 40 mile van Moab en lijkt veel op de horseshoebend van Page, Jack en ik zijn hier vroeger ook geweest we vonden dit het mooiste plekje wat we ooit gezien hadden. De rivier is nu bruiner, conclusie is dat de Horsehoebend deze week toch iets mooier is. Dat zal wel aan het jaargetijde liggen, het uitzicht is wederom fantastisch ! We merken dat de benzine bijna op is, in de parken heb je nauwelijks de mogelijkheid om te tanken, we rijden een stukkie terug, waar een Shell is met een paar gebouwen uit westerntijd, komisch gezicht. Ze hebben daar heerlijke koffie (Boyds.....) dus we genieten er nog even van....want boven in de canyonlands leef je op eigen water en brood.
Boven aangekomen in de Canyonlands wil ik uiteraard een foto maken van het grote bord, er staat al een auto geparkeerd. Een NL stel wil daar ook foto's schieten en ik bied aan om de geheel familie op de foto te zetten (hobby ondertussen) De dame is al net zo'n fotofreak als ik, later komen we elkaar weer tegen en maken we handig gebruik van elkaar, zo staan we er met z'n allen ook eens op.
In canyonlands bezoeken we eerst Island in the sky, dan Green River, ondertussen een picknick en op het laatst Grand viewpoint. Het uitzicht is prachtig, vooral de mesa Arch, is nog mooier dan de Arches in Arches NP. We vinden dit park mooier dan Arches, Nick vond echter het klauteren in de Arches van gisteren leuker.
Smiddags plonsen we weer heerlijk in het zwembad en rondom 19.00 uur vertrekken we weer naar Arches voor de sunset van Delicate Arch. Dit is 4,8 km bergopwaarts, hoogteverschil 168 meter, dus pittig. pffff gelukkig water meegenomen.
Boven aangekomen, zijn we niet de enigste, Nick en Demi staan bijna in de rij om even in de Arch te staan. Daar een half uurtje gezeten en wel 50 foto's geschoten, dit is een geweldige afsluiting van de dag, de kids zijn het eens en op mijn voorstel om dan in Bryce de sunrise te bekijken om 05.00 uur......nou het moet niet gekker worden..... Ok we zien wel, dit hebben we weer in the pocket. Truste allemaal.
1 Reactie
-
Opa en oma:17 juli 2015Wat een belevenissen hier lekker weer 28gr.

